Uien

Nee ik wil er niet aan, geen smartfoon geen dinges met wifi en straling, zeg ik duidelijk en streng tegen mijn vriendin uit U.

Weet je wel dat er nu al een verband is aangetoond tussen
wifi en hersentumoren??

We zijn in het Fries Museum, waar we het goud der voorvaderen zullen bekijken, maar we belanden bij het goud en oker van Claudy Jongstra, wat ik ook veel passender vind in deze tijd.

De kleuren zijn echter niet van deze tijd en de methoden van verven is ook weer zeer oud, dus concludeer ik, terugkomend bij de Smartfoon…verouderde technieken zijn soms wel hip en soms niet..
In dit geval is vroeger zeer hip.. Vermeer en zo.

Claudy’s werk hangt overal ter wereld. Daar waar het hard nodig is, in kille openbare gebouwen die de status zijn voor deze tijd.

Het zal een verlangen zijn naar dat wat we niet meer mogen ervaren, zo’n zachte warme wollige en mooi natuurgetinte mural, waar je aan mag komen ook, dat is waarom ze daar nodig zijn.

Het is fraai en haast magisch occult betekenisvol en heel en cirkelig. Milieu en alles komt er ook bij kijken. Heel verantwoord..Maar het contrast met de plek kan niet groter..

Eigenlijk past het wel heel mooi het bij de Breien expo, en ook wel de permanente collectie bedenk ik, of nog beter; bij het Goud, dus dat kan ook wel bewust gekozen zijn..

Wolverven en zelf spinnen en verwerken tot kleding en andere zaken, men deed eertijds alles zelf. En daar was niks bij wat groter werd dan ambacht.

Mijn vriendin maakt foto’s met haar smartfoon…Ik heb zelfs geen camera bij me, stom toeval, maar nu ben ik blij, ik pas zo veel beter in het concept! Ik laat het werk gewoon op me inwerken en als ik thuis kom wil ik misschien ineens ook wel met uien aan de slag.

Auteur: De Druïde

Schrijver-Tekenaar-Beeldendkunstenaar-Druïde

Geef een reactie

