April

Ik heb iets met april, of liever ik heb iets tegen april, dat is natuurlijk unfair van mij, maar dat is het nu net ..April, vind ik, is wat een unfaire maand.

De natuur is nooit unfair overigens, de seizoenen doen gewoon hun ding, en dat hoort zo..als de mens zich er niet teveel mee bemoeit komt het goed allemaal, al komt het dan misschien niet zoals wij het in gedachten hadden.

Maar daar heb je meteen al een probleem, want de mens doet niks dan zich bemoeien met de natuur en denkt daar vanalles aan te moeten verbeteren. Kinderachtig gedrag natuurlijk ..de natuur doet er dan ook alles aan om het verstoorde weer in balans te brengen en dan zitten we met vreemde gebakken peren..Want zou het zo zijn dat wij aldoor maar onze zin kregen dan werd dit een over het paard getilde wereld. Dat scheelt al niet veel meer ..Ze mocht wat mij betreft wel eens wat harder terugslaan, die natuur,  maar daar zal ik me niet mee bemoeien:-) Ik denk bij elke vlaag ongewone kou wel meteen aan die weersbeinvloeding natuurlijk, en chemtrailing; wie kan je nog vertrouwen… http://www.wanttoknow.nl/wetenschap/wetenschappers-chemtrails-weren-zonlicht/

Dit terzijde..april…het is altijd mooi te merken dat het, zo rond maart toch weer gewoon voorjaar wordt, al dacht je oplaatst dat het er niet meer van zou komen..en dan komen de knoppen en de narcissen en de vogels zingen dat het een aard heeft..heerlijk..Maar april slaat genadeloos toe..je denkt dat je jas wel uit kan en prompt is het niet warmer dan 7 graden met een felle oostenwind of zo..

Ik weet dat nog als kind…weken zeuren of je maillot uit mocht, god wat haatte ik die dingen, met hun op de knieen hangende kruis en prikkende wol..en dan mocht het en dan bevroor je ineens in die oostenwind..

Buiten loopt een moedereend met een kind..het is zo klein dat het lijkt op een wollige mus..en het waait als een orkaan en is rond de 8 graden overdag… er is nog haast geen beschutting in de vorm van beplanting en riet..laat staan dat die insecten zin hebben om zich te komen aanbieden als voedsel..Dat zijn van die april momenten….Zo van ..het leek zo fijn, maar nu moet je maar zien dat je je redt..haha…

Na de IJsheiligen van 11 mei is het veel beter om een jong eendje te zijn..

Als mensen tenminste niet door gaan met voor God te spelen…

 

 

Auteur: De Druïde

Schrijver-Tekenaar-Beeldendkunstenaar-Druïde

Geef een reactie

