Triest productiebos Boschoord

Mijn wandeling deed me dit keer de grote zandweg en het fietspad oversteken en het landgoed Boschoord in trekken. Bezit van de Maatschappij van Weldadigheid, waar ook weleens een blog aan gewijd kan worden, want dat is een boeiende historie die daar aan hangt. Maar dit gaat over het productie bos..

En mij overviel de sfeer van de aangestipte bomen, die als slachtvee staan te wachten op een wisse dood.

Overal waar men druk is geweest met het plegen van een vorm van kaalslag voel ik die sfeer van disaster..Een rampgebied, met vele slachtoffers. Diep leed.

In dit geval is het concept “productiebos” de oorzaak. De bomen zijn net als varkens in de bioindustrie, gekweekt met maar een doel. Als de tijd rijp is komen ze je halen.

En mij bekroop het gevoel dat de meeste bomen dat weten.

Ik werd diep geraakt toen ik zag dat veel omgezaagde sparren, een litteken hadden gemaakt van hun stomp, een teken dat ze nog in leven zijn, en als een soort ledemaat voor een andere boom in hun familie voort leven. Ze konden niet worden gemist.

Alle vormen van industrialisatie-exploitatie  van planetair leven (lees bewustzijn) zijn eigenlijk een vloek.

Geen liefde , afstomping bij de plegers, en een achtergelaten ravage..Ontzieling op een grote schaal.

 

 

Auteur: De Druïde

Schrijver-Tekenaar-Beeldendkunstenaar-Druïde

Geef een reactie

