Shaman

Ik heb sinds ergens in 2004 een geweldig goede begeleidster in de wereld, iemand die je maar een keer krijgt aangewezen, en die je met enorm veel dingen kan helpen. Niets is haar vaak gek genoeg, en zo heb ik inzicht mogen ontwikkelen onder een regenmanteltje, en ben ik door processen gegaan, heb ik vele lagen doorwerkt en afmogen leggen. Reikimaster ook geworden bij haar, niet haastig, maar pas toen dat volgens de begeleiders en gidsen tijd werd.

Zo werken die dingen.

En er zijn vele levens naar voren gekomen omdat je  nu eenmaal enorm veel gaat loslaten zo gezegd. Veel debris uit vele vele levens die in dit leven stukjes bij beetjes plaats mag maken voor helderheid en intappen op de kwaliteiten die ik had ontwikkeld eerder.

In die levens was ik verbazingwekkend vaak sjamaan, medicijnvrouw ook. Had de zorg over vaak een aantal stammen. Beleefde dan dus ook heel moeilijke situaties.

Het geeft een verklaring voor alle gevoelens die ik ook als kind al had. En voor het vermogen om dieper te gaan dan velen, de zieke koe bij de hoorns te vatten, waar nodig, en te begrijpen dat helen ontvangen is en niet iets wat je ..doet..

En het h-erkennen heeft me blij gemaakt en minder bevreesd om al die levens te mogen zien als de goede grond voor dit leven.

Dankbaar ook, voor alles wat ik mocht ontvangen.

Voor mij zijn al die realiteiten altijd al gewoon werkelijkheid geweest, ik keek nooit vreemd op bij woorden als reïncarnatie, paralelle universa, en meerdere dimensies. Het was eerder thuiskomen, als iemand dat nu eens benoemde.  Diep adem halen ook..

En als COPDer is dat een zegen.

foto is eigen werk, Aekinger zand Appelscha 2017

 

 

 

 

 

 

 

Auteur: De Druïde

Schrijver-Tekenaar-Beeldendkunstenaar-Druïde

1 thought on “Shaman”

Geef een reactie

