Wegen van de ziel

Sinds een poos heb ik last van hevige rhinitis.

Het begon in het begin van vorig jaar en gedurende de wintermaanden lag het stil en dacht ik dat ik verlost was door het nemen van een corticosteroide neusspray.

Helaas was dat een illusie. En met het bloeien van de eerste bomen was de ellende weer terug en geen medicijn hield het nog tegen.

Natuurlijk weet ik dat ziekten een bode zijn van ontwikkeling, en ik was me daarvan bewust dat ik medicijnen nam die dat proces alleen maar remmen en uitstellen.

Toch is ook dat soms een noodzaak, ik weet het uit ervaring omdat ik al sinds mn jeugd Astmatische Bronchitis heb, met alle uitlopers van dien. Je kan als je onvoorzichtig bent net zo goed sterven aan een longontsteking of aanval van benauwdheid. Dus al heb ik wel periodes gehad dat ik even helemaal vrij was van klachten; ze waren ook zo weer terug op andere momenten.

Er doorheen is een subtiel proces. Het vraagt concideratie en rijping.

Momenteel is het tijd voor mij om dit proces aan te gaan, er is ondersteuning, advies van mijn helpers.

Ik zet stappen op een onbekend slap koord maar doe dat in grote vreugde. Er wacht mij een nieuwer zijn.

Het zijn leerwegen van de ziel, in het lichaam; het lichaam toont waar de makke zit . Soms uit generaties die in herhalingen zijn blijven vallen. Tot een kwaal of Queste ( kwestie =   opdracht, ook vraag..) zich manifesteert op en onvermijdelijk nivo. Dan mag jij het “oplossen” als eindstuk voor de hele trits.

*nb: Heb bij herhaling familie opstellingen gedaan in 2014 met een aanvullende cursus, daarin bezig zijnde open je je gemakkelijker voor deze wegen.

 

 

Auteur: De Kluizenaar

Schrijver-Tekenaar-Beeldendkunstenaar-Druïde

Geef een reactie

