Ont-moeting

Ik loop in het bos, na een lange wandeling, eindelijk in het deel waar ik het meest van hou.. het stukje grove dennenbos, met heide en gras, en licht, vlak bij de dobbe, de pingo…Magische gebieden bestaan..

Het paadje loopt al kronkelend en hoog en laag dwars doorheen dit kleine wonder.

Ik zie een man met een fiets, verderop en een vrouw met meer honden.. jammer denk ik nog..het is hier vaak zo stil..nu niet..

Maar we ontmoeten elkaar, er is geen ander pad.

De man met de fiets loopt in mijn richting en ik grap dat het hier wel moeilijk wordt met de fiets..hij zegt dat hij het weet..maar hier langs wilde ..35 jaar geleden was hij hier ook..en dit gebied was altijd bij hem gebleven..Het begin van een prachtig gesprek..een wissel, een ont-moeting…We waren er zomaar..waar we moesten zijn, en het ging over bomen en hun verbondenheid, en magie van een plek als deze. ..Hij volgde dat graag en ging open als een mooie bloem. Vertelde hoe hij dit stukje bos altijd bij zich was blijven dragen..al die jaren.

We kwamen op de manier waarop mensen worden bespeeld en belazerd middels hun twijfels en onzekerheid..en de phone- de macht van KPN achtigen. Ik vertelde dat ik er geen had..en waarom..Dat ik nog wilde vertrouwen op de hulp van de kosmos..als ik vraag, ontvang ik..en dat dat netwerk mij meer was dan dat van KPN of wie ook, waar ze je afhankelijk willen maken van dat netwerk wat niet verbonden is..En voor geld je gegevens vast ook verkopen, net zoals de heilige ruimte van die baby in de reclame, met die tablet…hoe vies.. hoe pervers..

Hij was zichtbaar geraakt, haalde zn phone uit zn borstzak. Ik zei; “kijk, je draagt hem op je hart..voor je hart..”

Hij was bijna in tranen.

“Je hebt gelijk”..en hij deed m in zn fietstas..”maar hoe kan je het veranderen?? wat kan je doen? ik ben een doener…”  Ik begreep dat. Gaf aan dat reuzenstappen niet nodig zijn. Hij werkte ook in een systeem wat mee doet aan dit systeem..zoals bijna iedereen. Wees je bewust zei ik..en leg die telefoon gewoon weg als je klaar bent met werken..denk anders..dan volgt de vorm vanzelf..

De enige heldhaftigheid die wordt gevraagt is dat je wakker bent. dat je laat zien aan jezelf dat je het snapt..dan onthecht je en de rest volgt..

We omarmden elkaar in liefde en gingen elk ons weegs..

 

Auteur: De Druïde

Schrijver-Tekenaar-Beeldendkunstenaar-Druïde

Geef een reactie

