Inkeren

Sinds mn kindertijd wist ik het al, ik hou van inkeren..

Natuurlijk moet je daar tijd voor maken n daarbij wordt het je afgeraden door je omgeving. Zo was inkeren iets wat vaak wat stiekem diende te gebeuren, inzake de waarde ervan te kunnen vaststellen.

Stiekeme plekjes op zolder in een dichtbevolkt huis..liggen in het hoge gras en tussen het fluitenkruid buiten op de zomerdijk….Klimmen in een gulle oude Wilgeman en dan in een holte naar de hemel liggen staren…luisteren naar de wind in de takken..de vogels..

Dromen van hutjes op de hei, of een plekje in een nonnenklooster, al was me dat weer te verbonden aan doctrine.

De stilte zoeken, weg van het kinderspelen en schreeuwende schoolplein. Geheimen koesteren..

Altijd in de wetenschap dat je maar zoveel kan beleven als je samen bent. En de kwaliteit daarvan was dan vaak  nog om van te oogwateren.

Ik wilde een kluizenaar zijn. En later wist ik het woord Sjamaan,  Wijze persoon, kruidenvrouw of healer. Ik speelde dat op zolder..

Nu ik 55 ben, is die wens wel aardig uitgekomen, al ben ik veel socialer geweest dan ik had gedacht:-) ik kluizenaar nog steeds heel graag!

Maar ik hoop dat men me weet te vinden als er prangende levensvragen zijn, of andere dingen die aandacht kunnen gebruiken.

 

 

Auteur: De Kluizenaar

Schrijver-Tekenaar-Beeldendkunstenaar-Druïde

Geef een reactie

