Fietsnavigatie??

Hell yeahhhh , in het bos loop ik een mooi klein paadje in met veel lijsterbessen langs de kant.

Daar komt een vut echtpaar aan op de ebike..laverend door het struweel…Ik met Odin wat “fan siden” zoals we dat in Friesland zeggen, en ik zeg , dat het geen fietspad is..Nee zegt de man, maar we doen aan geo *** *.      Joost mag weten hoe het heette; ik verstond het maar half)  En hij wijst naar een apparaatje aan zn stuur,

Oh zeg ik, maar het is geen fietspad en ik doe niet aan die rommel ook.  Nee zegt de man maar wij wel en nou wil ik graag weten of ik daar verderop weer op een pad uit kom….

Had ik moeten zeggen dat hij dat maar aan zn apparaat moest vragen? of gewoon eens avonturen in plaats van vooruit weten?

Het hele gevalletje liet me meteen zien hoe het werkt, dat versuffen en lui maken van onze intuitieve kant. De kant die weet, aanvoelt, richting gevoel heeft en onze innerlijke coach is. Geen app voor nodig, juist niet..want die soort apparaten haken je steeds weer aan de AI-cloud..en dat maakt je  overgeleverd, of op zn best in de war, gewoon omdat je niet meer weet hoe je op je zelf kunt vertrouwen, en je er steeds in gestoord wordt door die bemoeierige troep…

Later zag ik nog hordes vuttende e-fietsers voorbij komen, allemaal een geo****dingesje aan het fietsstuur…. en dan van knooppunt naar knooppunt gaan..trappen hoeft ook haast niet meer .. nog even en er komen paaltjes met een device er in wat maakt dat je dingesje gaat piepen als je het goede knooppunt hebt genaderd..hoef je nog minder na te denken. ignorance is bliss

 

 

Auteur: De Kluizenaar

Schrijver-Tekenaar-Beeldendkunstenaar-Druïde

Geef een reactie

